• Forum

• Regulamin

• Szukaj

• Użytkownicy

• Kalendarz

• Pomoc

• Kontakt

•  
Aktualny czas: 01-06-2025, 4:05 Witaj! (LogowanieRejestracja)
Witamy na WebElite.pl - Forum Informatycznym!

Aktualnie przeglądasz forum jako Gość, przez co Twój dostęp jest w pewnym stopniu ograniczony. Zarejestruj się a uzyskasz dostęp do publikacji postów oraz wielu innych ciekawych funkcji niedostępnych dla niezarejestrowanych użytkowników. Nie zastanawiaj się dłużej i dołącz do naszej społeczności już dziś!

Pozdrawiamy i życzymy mile spędzonego czasu na forum.
facebooktwitteryoutube
nieodkrytaa
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc przy zadaniu
Autor Wiadomość
nieodkrytaa Offline
Newbie
*

Liczba postów: 1
Reputacja: 0
Pomoc przy zadaniu
Witam,
Jestem zielona z informatyki, ale wciąż się uczę. Mam do Was prośbę. Czy ktoś może mi napisać jak zrobić to zadanie?

Mam do napisania dwie funkcje:
1. Pierwsza z nich zamienia całkowitą liczbę dziesiątkową na liczbę w systemie szesnastkowym. Proszę założyć, że przypadkowa liczba dziesiątkowa będąca parametrem wywołania funkcji nie jest większa niż 100000. Funkcja powinna być typu strukturalnego a co się z tym wiąże, należy również zaprojektować odpowiednią strukturę.
2. Druga funkcja, której parametrami wywołania jest liczba przypadkowa z punktu 1 oraz wartość strukturalna zwrócona przez pierwszą funkcję, powoduje wyświetlenie liczby szesnastkowej.
Przykładowo, pierwsza funkcja posiada parametr wywołania równy 80000, zwraca wartość strukturalną, która z kolei jest wyświetlona przez drugą funkcję w postaci: 80000d=1.56.128h (korzystając z zapisu dziesiątkowego a nie szesnastkowego). Litery „d” oraz „h” oznaczają odpowiednio system dziesiątkowy i szesnastkowy.

oraz drugie zadanie: